REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO MONDIS.pl
Spis treści:
§ 1. Informacja o podmiocie prowadzącym serwis internetowy
§ 2. Definicje
§ 3. Postanowienia ogólne
§ 4. Oferta Produktów (Zapytanie o ofertę).
§ 5. Zamawianie Produktów (zawarcie Umowy)
§ 6 Sposoby i terminy płatności Ceny za Produkty. Dokumentacja sprzedaży Produktów.
§ 7. Termin realizacji Zamówienia
§ 8. Dostawa i odbiór Produktów
§ 9. Odstąpienie od Umowy
§ 10. Cechy i właściwości Produktów. Instrukcja montowania i używania Produktów.
§ 11. Odpowiedzialność za wady Produktów i za ich zgodność z Umową.
Gwarancja jakości. Procedury reklamacyjne. Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców.
§ 12 Dane osobowe i pliki cookies
§ 13 Postanowienia końcowe
§ 1 Informacja o podmiocie prowadzącym serwis internetowy
Serwis internetowy działający pod nazwą MONDIS, dostępny pod adresem www.mondis.pl prowadzony jest przez MONDIS Grzegorz Nowik z siedzibą przy Al. Grunwaldzkiej 487 A, 80-309 Gdańsk, pod numerem NIP: 5832230121.
§ 2 Definicje
1. Sprzedawca – MONDIS Grzegorz Nowik z siedzibą pod adresem: Al. Grunwaldzka 487 A, 80-309 Gdańsk (adres ten jest jednocześnie adresem do kontaktu oraz składania reklamacji), numer telefonu, za pomocą którego istnieje dodatkowa możliwość kontaktu ze Sprzedawcą w godzinach od 10:00 do 18:00 w dniach od poniedziałku do piątku: +48 508 140 448, adres e-mail: info@mondis.pl, numer rachunku bankowego Sprzedawcy 13 1090 1098 0000 0001 2959 2796.
2. Produkty – nowe rzeczy ruchome nieprefabrykowane prezentowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Serwisu, o których ofertę Klient ma możliwość zapytać Sprzedawcę za pośrednictwem Serwisu; w wyjątkowych przypadkach, gdy zostanie to wyraźnie oznaczone w opisie, za Produkty uznaje się również używane rzeczy ruchome pochodzące z ekspozycji Sprzedawcy bądź poddane przez niego wcześniejszemu serwisowaniu.
3. Serwis – serwis internetowy działający pod nazwą MONDIS, dostępny pod adresem www.mondis.pl prowadzony przez Sprzedawcę, z którego wykorzystaniem Klienci uzyskują informacje o Produktach, ich dostępności, terminach realizacji zamówień na Produkty, mają możliwość zapytać Sprzedawcę o ofertę sprzedaży Produktów lub o ofertę świadczenia usług z nimi związanych takich jak transport czy montaż Produktów itp.
4. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której Kodeks cywilny przyznaje zdolność prawną, w tym Konsument i Przedsiębiorca, która z wykorzystaniem Serwisu uzyskuje informacje o Produktach, ich dostępności i terminach realizacji zamówień na nie, ma możliwość zapytania o ofertę sprzedaży Produktów lub o ofertę świadczenia usług z nimi związanych, takich jak transport czy montaż itp. a następnie, która zawiera ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży Produktów.
5. Konsument – osoba w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Za Konsumenta rozumie się również osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
6. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą.
7. Zapytanie o ofertę lub Zapytanie – zapytanie o ofertę na Produkty lub na usługi z nimi związane, składane przez Klienta albo za pośrednictwem Serwisu z wykorzystaniem Formularza Zapytania o ofertę tam dostępnego albo poza Serwisem, z wykorzystaniem poczty elektronicznej, zmierzające do otrzymania oferty od Sprzedawcy i zawarcia ze Sprzedawcą – lecz już poza Serwisem – Umowy sprzedaży (przy czym niebędące samo w sobie umową sprzedaży Produktów ani zamówieniem na Produkty).
8. Formularz Zapytania o ofertę (lub Formularz) – dostępny w Serwisie interaktywny skrypt stanowiący środek komunikacji elektronicznej, umożliwiający Klientowi złożenie Sprzedawcy Zapytania o ofertę.
9. Umowa sprzedaży (lub Umowa lub Zamówienie) – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, obejmująca sprzedaż Produktów Klientowi przez Sprzedawcę poza Serwisem, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, za zapłatą Ceny powiększonej o koszty dostawy Produktów do Klienta, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
10. Termin dostawy – jest to przewidywany przez Sprzedawcę czas realizacji zamówienia na Produkty (przewidywany czas ich dostawy Klientowi), z którym Klient zostaje zapoznany przez Sprzedawcę w odpowiedzi Sprzedawcy na złożone przez Klienta Zapytanie o ofertę.
11. Ceny - ceny określone informacyjnie zarówno na stronach Sklepu internetowego jak i w odpowiedzi Sprzedawcy na złożone przez Klienta Zapytanie o ofertę, podawane w polskich złotych (PLN), wyrażone jako brutto (tj. w postaci zawierającej również podatek od towarów i usług VAT), nie zawierające kosztów dostawy Produktów do Klienta,
12. Treści – wszelkie zamieszczone w Serwisie informacje, opisy, dane, oznaczenia, znaki, symbole i zdjęcia Produktów, niezależnie od ich charakteru, formatu i sposobu zapisu lub przedstawienia, pochodzące od Sprzedawcy lub dostawców/producentów Produktów, które nie stanowią oferty wiążącej Sprzedawcę w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego lecz są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, których jakiekolwiek komercyjne wykorzystywanie, w tym kopiowanie, modyfikowanie lub rozpowszechnianie jest zabronione bez pisemnej, uprzedniej zgody Sprzedawcy.
13. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
14. Dane osobowe – dane osobowe w rozumieniu art. 4 pkt 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zm.).
15. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (t.jedn.: Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 ze zm.).
16. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. (t.jedn.: Dz.U. z 2020, poz. 287 ze zm.).
17. Regulamin – niniejszy regulamin, którego aktualna treść dostępna jest pod adresem: [https://mondis.pl/regulamin].
§ 3 Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu oraz zasady zawierania Umów sprzedaży, zasady wykonywania takich umów, prawa i obowiązki stron Umowy sprzedaży oraz zasady ewentualnego postępowania reklamacyjnego. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin i jego załączniki jest odpowiednio regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Regulamin określa również zasady dokonywania sprzedaży Produktów na odległość poza Serwisem tj. za pośrednictwem poczty elektronicznej, w sposób opisany w § 5 Regulaminu, w tym szczegółowe warunki realizacji zamówień na Produkty, dostępne warunki ich dostawy ów jak również postanowienia dotyczące odstępowania od Umowy sprzedaży na odległość. Regulamin określa również zasady składania reklamacji i postanowienia dotyczące Klientów będących Przedsiębiorcami.
3. Korzystanie z Serwisu, w tym przeglądanie asortymentu Produktów, składania Zapytań o ich ofertę i Zamówień na nie, możliwe jest pod warunkiem spełniania przez wykorzystywany przez Klienta mobilny lub stacjonarny system teleinformatyczny, następujących, minimalnych wymagań technicznych: dostęp do sieci Internet, aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail), przeglądarka internetowa Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari, oprogramowanie do otwarcia plików .pdf, w których przesyłane będą faktury elektroniczne np. Adobe Acrobat Reader.
4. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu złożenia Sprzedawcy Zapytania o ofertę Produktów i zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży.
5. Klient jest zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem przed rozpoczęciem korzystania ze Serwisu zaś w przypadku, gdy złożenie Sprzedawcy Zapytania o ofertę nastąpiło bez skorzystania i pośrednictwa z Serwisu a Regulamin został przekazany Klientowi dopiero z ofertą – Klient zobowiązany jest do zapoznania się z nim najpóźniej przed przyjęciem oferty na Produkty złożonej mu przez Sprzedawcę. W każdym z tych przypadków potwierdzenie przez Klienta przyjęcia oferty Sprzedawcy na Produkty oznacza, iż Klient zapoznał się z Regulaminem.
§ 4 Oferta Produktów (Zapytanie o ofertę).
1. Zamówienie konkretnych Produktów przez Klienta a następnie zawarcie ze Sprzedawcą Umowy ich sprzedaży jest każdorazowo poprzedzone złożeniem przez Klienta Zapytania o ofertę tych Produktów.
2. Zapytanie o ofertę może zostać złożone za pośrednictwem Serwisu albo poza Serwisem, poprzez wiadomość e-mail przesłaną przez Klienta na adres e-mail Sprzedawcy, określony również w Regulaminie.
3. Zapytanie o ofertę składane za pośrednictwem Serwisu składane jest przez Klienta poprzez interaktywny Formularz dostępny w Serwisie.
4. W Formularzu Klient określa swoje oczekiwania co do oferty, którą jest zainteresowany otrzymać od Sprzedawcy, a w szczególności podaje Sprzedawcy w tym Formularzu: zakupem których Produktów dostępnych w asortymencie Serwisu jest zainteresowany, po jakiej cenie i w jakich ilościach i do jakiego miejsca dostawy oraz podaje swoje rzeczywiste i kompletne dane osobowe, w tym adres e-mail, niezbędne do procedowania tego Zapytania.
5. Zapytanie o ofertę może zostać złożone 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zapytania składane w soboty, niedziele lub dzień ustawowo wolny od pracy, rozpatrywane są następnego dnia roboczego.
6. Skuteczne złożenie Zapytania o ofertę za pośrednictwem Serwisu uwarunkowane jest uprzednim zapoznaniem się przez Klienta z Regulaminem i zaakceptowaniem go w miejscu określonym w Formularzu, a także wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego Danych osobowych podanych podczas wypełniania Formularza, oznaczonych jako obligatoryjne. Podanie Danych oznaczonych jako obligatoryjne jest niezbędne do złożenia Zapytania o ofertę, a następnie realizacji i obsługi Zamówień na Produkty złożonych poza Serwisem internetowym zgodnie z § 5 Regulaminu, a także prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną. Podanie Danych oznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu wysłania do Sprzedawcy Zapytania o ofertę. Podanie Danych osobowych nieoznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne.
7. Warunkiem złożenia Zapytania o ofertę a następnie zamówienia Produktów i zawarcia Umowy sprzedaży jest uprzednie przekazanie Sprzedawcy rzeczywistych, zgodnych z prawdą danych Klienta niezbędnych do procedowania jego Zapytania o ofertę i zawarcia Umowy. W szczególności podanie przez Klienta jego adresu e-mail jest niezbędne do skorzystania z Serwisu i zawarcia oraz wykonania Umowy sprzedaży i w konsekwencji stanowi zgodę Klienta na wykorzystanie w tym celu jego adresu e-mail w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
8. Przesłanie do Sprzedawcy Formularza następuje poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam”. Po przesłaniu Formularza Klient otrzymuje od Sprzedawcy (na podany przez siebie w Formularzu adres e-mail) automatyczną wiadomość potwierdzającą otrzymanie przez Sprzedawcę Zapytania o ofertę (a dokładniej: potwierdzającą fakt wpłynięcia Zapytania do systemu informatycznego Sprzedawcy). Wiadomość ta – choć zawiera wszystkie istotne elementy tego Zapytania – nie stanowi oświadczenia woli Sprzedawcy zawarcia Umowy sprzedaży Produktów pomiędzy nim a Klientem lecz jedynie potwierdzenie zawarcia z chwilą otrzymania tej wiadomości umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Klientowi przez Sprzedawcę skorzystania z Formularza Zapytania o ofertę.
9. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną polegającej na umożliwieniu Klientowi złożenia Zapytania o ofertę poprzez odpowiedni Formularz zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia takiego Zapytania albo zaniechania jego złożenia przez Klienta. Klient jest zobowiązany do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich. Zabronione jest korzystanie z usług elektronicznych w sposób bezprawnie zakłócający funkcjonowanie Serwisu poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń oraz rozsyłanie lub umieszczanie w Serwisie niezamówionej informacji handlowej. Klient może składać reklamacje związane ze świadczeniem przez Sprzedawcę usług elektronicznych za pośrednictwem Serwisu poprzez wysłanie ich na adres e-mail Sprzedawcy. Sprzedawca rozpatrzy taką reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji.
10. Po prawidłowym złożeniu Zapytania o ofertę, w możliwie najkrótszym terminie nie przekraczającym jednak każdorazowo 5 dni roboczych od dnia otrzymania tego Zapytania, Sprzedawca przesyła Klientowi ofertę na podany przez Klienta adres e-mail. W przypadku, gdy Zapytanie o ofertę pochodziło spoza Serwisu, wraz z ofertą Sprzedawca przekazuje Klientowi Regulamin.
11. Oferta jest ważna przez okres 14 dni i w tym okresie Sprzedawca – oczekując odpowiedzi na ofertę lub zapłaty zaliczki określonej w ofercie – jest tą ofertą związany. Oznacza to, iż brak akceptacji w tym okresie przez Klienta oferty Sprzedawcy spowoduje, iż oferta staje się nieaktualna i przestaje wiązać Sprzedawcę a w celu złożenia zamówienia na Produkty konieczne staje się złożenie nowego Zapytania o ofertę.
12. Proces składania Zapytania o ofertę, uzupełniania Formularza i przedstawiania oferty przez Sprzedawcę przebiega w języku polskim. Sprzedawca przedstawia ofertę wyłącznie wtedy, gdy oczekiwane przez Klienta miejsce dostawy Produktów zostało określona na terytorium Polski. W ofercie Sprzedawca informuje Klienta również o kosztach i sposobach dostawy Produktów.
§ 5 Zamawianie Produktów (zawarcie Umowy)
1. Zamówienie Produktów przez Klienta a tym samym zawarcie ze Sprzedawcą Umowy ich sprzedaży odbywa się poza Serwisem, poprzez akceptację oferty Sprzedawcy w sposób opisany w niniejszym paragrafie. Za pośrednictwem Serwisu możliwe jest jedynie złożenie Zapytania o ofertę, opisane powyżej w § 4 Regulaminu.
2. Akceptacja przez Klienta oferty Sprzedawcy dokonywana jest poprzez wysłanie na adres e-mail Sprzedawcy zwrotnej wiadomości potwierdzającej przyjęcie oferty ORAZ przez zapłatę Sprzedawcy zaliczki na Produkty w kwocie określonej w ofercie. Akceptacja oferty Sprzedawcy możliwa jest także poprzez samą zapłatę zaliczki określonej w ofercie. Zapłata zaliczki następuje w oparciu o ofertę Sprzedawcy, na określony tam rachunek bankowy Sprzedawcy (z podaniem w tytule przelewu: imienia i nazwiska Klienta albo jego firmy) lub w oparciu o fakturę proforma przekazaną Klientowi przez Sprzedawcę (w przypadku, gdy Klient o nią zawnioskował po otrzymaniu oferty).
3. Akceptacja przez Klienta oferty Sprzedawcy oznacza złożenie przez Klienta zamówienia na Produkty i wolę zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży na warunkach wynikających z treści oferty, w tym akceptację Ceny oraz kosztu i sposobu dostawy Produktów. Poprzez akceptację oferty Klient potwierdza, że znane są mu postanowienia Regulaminu i akceptuje jego treść.
4. Po akceptacji oferty przez Klienta w sposób określony powyżej w § 5 ust. 2, Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni roboczych od tej akceptacji, przesyła Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej: 1) potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji [dalej określane jako: Potwierdzenie Zamówienia] albo 2) informację o braku możliwości realizacji Zamówienia w Terminie dostawy lub w Cenach określonych w przesłanej wcześniej ofercie z jednoczesnym wskazaniem nowego Terminu dostawy lub nowych Cen Produktów.
5. Wysłanie przez Sprzedawcę takiej informacji (zamiast Potwierdzenia Zamówienia) może być wynikiem zmiany stanu magazynowego Produktów u ich dostawcy lub producenta w stosunku do stanu magazynowego z momentu wysłania oferty Klientowi lub nagłej zmiany cen Produktów, zakomunikowanej Sprzedawcy przez dostawcę lub producenta Produktów już po wysłaniu oferty Klientowi. Po otrzymaniu informacji o zmianie Terminu dostawy lub Cen, Klient w terminie nie przekraczającym 2 dni roboczych od dnia otrzymania tej informacji, przesyła na adres e-mail Sprzedawcy akceptację oferty zmodyfikowanej w zakresie Terminu dostawy lub Cen albo brak akceptacji tak zmodyfikowanej oferty. Akceptacja zmodyfikowanej oferty Sprzedawcy powoduje wysłanie Klientowi przez Sprzedawcę w terminie 2 dni roboczych od tej akceptacji Potwierdzenia Zamówienia, natomiast brak takiej akceptacji w zakreślonym terminie powoduje, iż oferta staje się nieaktualna, przestaje wiązać Sprzedawcę a pomiędzy stronami nie dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży (wpłacona przez Klienta zaliczka zostaje mu zwrócona przez Sprzedawcę w terminie 2 dni roboczych).
6. Umowa sprzedaży Produktów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje zawarta z chwilą wysłania przez Sprzedawcę Potwierdzenia Zamówienia, stanowiącego zarazem potwierdzenie na trwałym nośniku zawarcia Umowy sprzedaży.
7. Umowa sprzedaży Produktów zawierana jest w języku polskim a realizacja objętych nią zamówień na Produkty odbywa się wyłącznie na terytorium Polski.
§ 6 Sposoby i terminy płatności Ceny za Produkty. Dokumentacja sprzedaży Produktów.
1. Łączna Cena Produktów wraz z kosztami ich dostawy do Klienta płatna jest przez Klienta w następujący sposób: 1) zaliczka w kwocie określonej w ofercie Sprzedawcy, płatna przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy określony w ofercie 2) dopłata pozostałej do zapłaty kwoty określonej w Potwierdzeniu zamówienia, płatna przed dostawą zamówionych Produktów (najpóźniej w dniu poprzedzającym ich dostawę) płatna przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy. Zapłata zarówno zaliczki jak i dopłaty w formie przelewu bankowego następuje z podaniem w tytule przelewu: imienia i nazwiska Klienta albo jego firmy.
2. Sprzedaż Produktów dokumentowana jest paragonami fiskalnymi lub fakturami VAT. Jeśli Klient będący Konsumentem, dokonując zakupu Produktów wyraża wolę otrzymania faktury VAT, w takiej sytuacji otrzymuje wyłącznie fakturę VAT. Zobowiązany jest podać w tym celu Sprzedawcy niezbędne dane, przy czym numer NIP Klienta do takiej faktury powinien zostać podany Sprzedawcy nie później niż podczas składania Zapytania o ofertę. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Klienta błędnych lub niepełnych danych, w tym numeru NIP.
3. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity: Dz. U. z 2020, poz. 106 ze zm.), Klient akceptuje wystawianie i przesyłanie faktur (w tym ewentualnych faktur korygujących) w formie elektronicznej. Zgoda na stosowanie faktur elektronicznych jest równoznaczna z rezygnacją otrzymywania ich w formie papierowej. Klient może cofnąć zgodę na stosowanie faktur elektronicznych przez kontakt ze Sprzedawcą.
§ 7 Termin realizacji Zamówienia
1. Termin realizacji Zamówienia – określony w tygodniach – biegnie od dnia zapłaty zaliczki na Produkty. Termin ten może ulec przedłużeniu z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, do których Strony zaliczają w szczególności opóźnienia cyklu produkcyjnego u producenta Produktów lub surowców do ich produkcji lub jego kontrahentów, spowodowane opóźnieniami w dostawach surowców niezbędnych do produkcji Produktów. Opóźnienie to nie pozbawia Klienta uprawnień wynikających z ogólnych przepisów prawa. O wystąpieniu takiego opóźnienia Klient zostanie powiadomiony przez Sprzedawcę telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
2. Choć Sprzedawca dąży do zapewnienia dostępności Produktów oraz skutecznej i terminowej realizacji zawartej z Klientem Umowy sprzedaży, to czasem pomimo starań i wysiłków Sprzedawcy mogą wystąpić z niezależnych od niego przyczyn przypadki braku możliwości dostawy zamówionych Produktów bądź opóźnień w ich dostawie, w szczególności spowodowane siłą wyższą czy też wspomnianymi powyżej opóźnieniami cyklu produkcyjnego u producentów Produktów a także innymi sytuacjami określonymi przepisami prawa, kiedy to mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, w tym art. 493-495 Kodeksu cywilnego, w szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu świadczenia na rzecz Konsumenta.
3. W przypadku niemożności zrealizowania Zamówienia, mogącej mieć miejsce w przypadku siły wyższej lub innych wskazanych powyżej przykładowo przyczyn, Sprzedawca zobowiązuje się bezzwłocznie poinformować Klienta pocztą elektroniczną. W przypadku, gdy sytuacja taka wystąpi wskutek okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Sprzedawca, Konsument może zrezygnować z realizacji Umowy, a Sprzedawca dokona zwrotu należności uiszczonych przez Konsumenta. W pozostałych przypadkach realizacja Umowy ulega przesunięciu o czas trwania przeszkody.
4. O realizacji zamówienia Klient zostanie powiadomiony telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Warunkiem dostarczenia Produktów i ich wydania Klientowi jest dokonanie zapłaty za nie łącznej Ceny przed ich dostarczeniem wraz z kosztami ich dostawy. Klient zobowiązuje się do odbioru Produktów od Sprzedawcy, w terminie uzgodnionym przez Strony telefonicznie lub e-mailem, w porze dnia wyznaczonej przez Sprzedawcę.
5. W przypadku, gdyby w wyznaczonym przez Sprzedawcę terminie dostawa zamówionych Produktów nie doszła do skutku z przyczyn leżących po stronie Klienta (w szczególności brak zapłaty łącznej Ceny albo odmowa odbioru Produktów), Sprzedawca wyznaczy Klientowi drugi, ostatni termin na dokonanie zapłaty i odbioru Produktów. Wyznaczenie tego terminu nastąpi pisemnie, e-mailem lub listem poleconym wysłanym na adres Klienta określony w Potwierdzeniu zamówienia. Jeżeli w drugim terminie dostawa Produktów nie dojdzie do skutku z powodu okoliczności leżących po stronie Klienta, Sprzedawcy niezależnie od uprawnienia do zatrzymania zaliczki wpłaconej przez Klienta oraz do domagania się od niego zapłaty pozostałej części Ceny wraz z kosztami dostawy Produktów oraz odbioru Produktów wraz z prawem obciążenia Klienta kosztami magazynowania zamówionych Produktów aż do czasu ich skutecznego odbioru przysługuje prawo do odstąpienia od umowy oraz zatrzymania zaliczki wpłaconej przez Klienta.
§ 8 Dostawa i odbiór Produktów
1. Dostawa Produktów może być realizowana przez Sprzedawcę albo przez Klienta.
2. Dostawa Produktów przez Sprzedawcę realizowana jest przez podmiot działający na zlecenie Sprzedawcy i odbywa się pod dom/blok/budynek Klienta za kwotę określoną w Zamówieniu. Kwota ta musi zostać zapłacona przed dostarczeniem Produktów (najpóźniej w dniu poprzedzającym ich dostawę) w sposób określony w § 6 powyżej. Klient zobowiązany jest do odbioru Produktów od Sprzedawcy pod swoim domem/blokiem/budynkiem. Klient akceptując ofertę Sprzedawcy potwierdza, iż ma świadomość i zapoznał się z gabarytami Produktów.
3. Transport Produktów wykonywany przez Klienta odbywa się na jego koszt i ryzyko. W takim przypadku Klient zobowiązany jest do odbioru Produktów od Sprzedawcy z magazynu Sprzedawcy pod adresem jego siedziby.
§ 9 Odstąpienie od Umowy
1. Sprzedawca posiada w swojej ofercie wyłącznie rzeczy nieprefabrykowane, zamawiane według zindywidualizowanych wymagań, warunków i oczekiwań konkretnego Klienta. Sprzedawca nie ma w swojej ofercie innych rzeczy niż zamawiane i produkowane pod taką ściśle zindywidualizowaną specyfikację Klienta.
2. Z uwagi na specyfikę oferowanych Produktów, Klientowi zgodnie z przepisem art. 38 ust. 1 pkt 3) ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny.
§ 10 Cechy i właściwości Produktów. Instrukcja montowania i używania Produktów.
1. Klient przed przyjęciem oferty na Produkty złożonej mu przez Sprzedawcę, powinien zapoznać się z cechami i właściwościami Produktów oraz z instrukcjami ich montowania i używania.
2. Dokumenty zawierające wszystkie te informacje dostępne są dla Klienta w Serwisie, w zakładce „Do pobrania”.
3. Potwierdzenie przez Klienta przyjęcia oferty Sprzedawcy na Produkty oznacza, iż Klient zapoznał się z cechami i właściwościami Produktów oraz z instrukcjami ich montowania i używania.
§ 11 Odpowiedzialność za wady Produktów i za ich zgodność z Umową.
Gwarancja jakości. Procedury reklamacyjne. Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców.
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczania Klientom Produktów bez wad oraz, w odniesieniu do Konsumentów odpowiada za ich wady i za ich zgodność z Umową na zasadach uregulowanych w art. 43a – 43g Ustawy o prawach konsumenta.
2. Produkty mogą być objęte gwarancją ich producenta lub dystrybutora na warunkach określonych w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i dołączonej do Produktów lub opublikowanej przez gwaranta bez jej dołączania do Produktów.
3. W przypadku stwierdzenia wad dostarczonych Produktów lub braku ich zgodności z Umową przed upływem 2 lat od daty ich wydania, Klient uprawniony jest do zgłoszenia reklamacji opartej na gwarancji jakości albo na odpowiedzialności Sprzedawcy za wady lub brak zgodności z Umową, wynikającej z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
4. Reklamację należy zgłaszać u Sprzedawcy na formularzu zgłoszenia reklamacyjnego, dostępnym w jego sklepie lub przesłać ją Sprzedawcy na piśmie, na jego adres określony powyżej. Sprzedawca lub działający w jego imieniu producent Produktów, ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia.
5. W przypadku, gdy Klientem jest Przedsiębiorca:
1) Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności za Produkty, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części.
2) Produkty będące przedmiotem Umowy sprzedaży zawartej z Przedsiębiorcą pozostają własnością Sprzedawcy do uiszczenia Ceny i kosztów dostawy z tytułu tej Umowy sprzedaży.
3) z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktów przewoźnikowi (np. firmie kurierskiej) trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju, celem dostarczenia ich Przedsiębiorcy, przechodzą na Przedsiębiorcę korzyści i ciężary związane z Produktami oraz niebezpieczeństwo przypadkowej ich utraty lub uszkodzenia. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za działanie lub zaniechanie przewoźnika (firmy kurierskiej), w szczególności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktów powstałe od momentu przyjęcia ich do przewozu aż do wydania ich Przedsiębiorcy, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
4) w razie przesłania Produktów do Przedsiębiorcy za pośrednictwem przewoźnika Przedsiębiorca obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktów, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
5) zgodnie z art. 558 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Produktów wobec Przedsiębiorcy zostaje wyłączona.
6) odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Przedsiębiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy sprzedaży.
7) Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Przedsiębiorcy tylko za typowe szkody rzeczywiste przewidywalne w momencie zawarcia Umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy.
8) Przedsiębiorca obowiązany jest do zbadania Produktów w terminie 2 dni od dnia ich otrzymania, celem zweryfikowania zgodności Produktów z Umową sprzedaży (tj kompletności Zamówienia oraz jakości dostarczonych Produktów) i zgłoszenia Sprzedawcy w powyższym terminie wszelkich zastrzeżeń, pod rygorem utraty uprawnienia do powoływania się na nie w przyszłości.
9) Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej z Przedsiębiorcą w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Przedsiębiorcy jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
10) wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
§ 12 Dane osobowe i pliki cookies
1. Administratorem Danych osobowych Klienta jest Sprzedawca, a są one przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży z zawieranej z Klientem.
2. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1, lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE [RODO].
3. Dane osobowe będą podlegały udostępnieniu przez Sprzedawcę współpracującym z nim podmiotom trzecim tj. dostawcom Produktów i usług Sprzedawcy i będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji Umowy sprzedaży oraz przez czas niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń wynikających z tej Umowy. Dane osobowe mogą być więc przekazywane: 1) firmie hostingowej, 2) dostawcy oprogramowania do obsługi Serwisu, 3) dostawcy usług internetowych, 4) firmom świadczącym usługi kurierskie lub pocztowe, 5) dostawcy platformy płatności elektronicznych, 6) dostawcy oprogramowania do wystawiania faktur, 7) podmiotom świadczącym obsługę księgową lub prawną.
4. W związku z przetwarzaniem Danych osobowych Klientowi przysługują następujące prawa: a) żądanie dostępu do treści Danych oraz ich sprostowania, poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; b) żądanie uzyskania informacji o zakresie przetwarzania Danych osobowych b) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych; c) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania; d) prawo do przenoszenia danych.
5. Sprzedawca nie będzie przekazywał Danych osobowych poza obszar Unii Europejskiej.
6. Sprzedawca w odniesieniu do Danych osobowych Klienta nie będzie podejmował zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
7. Sprzedawca używa między innymi tak zwanych plików „cookies”, które przyczyniają się do większej użyteczności, funkcjonalności oraz łatwości obsługi Serwisu. Instrumenty te ułatwiają Klientom również szybsze poruszanie się po stronach Serwisu. Dodatkowo, pliki cookies pozwalają na zmierzenie częstotliwości odsłon stron Serwisu oraz najchętniej oglądanych Produktów. Cookies są to małe pliki tekstowe, które są przechowywane w systemie komputera. Sprzedawca informuje, że niektóre z tych plików zostają przeniesione z serwera Serwisu do systemu komputerowego Klienta. Istnieje możliwość zablokowania plików cookies w każdym momencie, o ile używana przeglądarka posiada stosowną funkcję. Należy pamiętać, że po blokadzie plików cookies możliwość korzystania z niektórych funkcji Serwisu zostanie w znacznym stopniu ograniczona lub wyłączona.
§ 13 Postanowienia końcowe
1. Regulamin obowiązuje od dnia 1 kwietnia 2023 roku.
2. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi przez Sprzedawcę wiadomości e-mail na adres e-mail podany przez Klienta z potwierdzeniem złożenia Zamówienia (trwały nośnik). Treść Umowy sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sprzedawcy. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca udostępnia Klientowi dowód zakupu w formie elektronicznej (albo na wyraźne życzenie Klienta - wraz z przesyłką zawierającą Produkty). Do przesyłki może być również dołączona specyfikacja Zamówienia. W przypadku zażądania przez Klienta wystawienia faktury VAT, Klient wyraża zgodę, aby faktura VAT została przesłana na podany przez niego adres e-mail.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, a w szczególności zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw.
4. Sprzedawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu w przypadku zmiany funkcjonalności Serwisu, zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw oraz z innych, ważnych powodów. Wszelkie zmiany nastąpią w odpowiednim zakresie, a Klienci zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu w szczególności poprzez przycisk akceptujący zapisy jego nowej wersji, pojawiający się przy składaniu przez Klienta Zapytania o ofertę.
5. Zmiana Regulaminu w zakresie, w jakim odnosi się do Umów sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu oraz do Zapytań o ofertę, które zostały złożone przed zmianą Regulaminu nie modyfikuje ich treści i warunków.
6. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o ochronie danych osobowych oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
7. Wybór prawa polskiego na podstawie niniejszego Regulaminu nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem, na mocy prawa, które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku wyboru.
8. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z Regulaminem jest prawo polskie. Spory te będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny.
9. Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Należą do nich: w razie sporu o prawa majątkowe wynikłe z umów sprzedaży i świadczenia usług, wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej; wystąpienie z wnioskiem do odpowiedniego Wojewódzkiego Inspektora Handlowego o podjęcie działań mających na celu pozasądowe rozstrzygnięcie sporu na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z 2016 r., poz. 1823); Niezależnie od powyższego Konsument może zwrócić się o pomoc do odpowiedniego miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje w zakresie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: www.uokik.gov.pl. Jednocześnie Sprzedawca informuje, że wskazane postępowania mają charakter dobrowolny i obie strony muszą wyrazić na nie zgodę.
al. Grunwaldzka 487a
80-309 Gdańsk
pon. - pt. 10:00 -18:00